Brother Internasional Sales Indonesia, sebagai pengeluar peranti pencetak yang tergolong baru di Indonesia mengatakan pertumbuhan angka penggunaan pencetak di negara ini terus meningkat setiap tahun.
Presiden Pengarah PT Brother International Sales Indonesia, Yuichi Suzuki mengatakan di tengah kelesuan ekonomi global saat ini, pasaran Indonesia masih tetap
ghairah. Untuk itu, Brother siap melabur dan mengembangkan sayap perniagaannya di Indonesia.
"Kami komited membangunkan pasaran tempatan dan mengukuhkan posisioning syarikat kami di kawasan ini," kata beliau, di Hotel Sangrila Jakarta.
Suzuki juga menilai Indonesia sebagai pasaran dengan pertumbuhan yang sangat pesat, oleh kerana itu syarikat komited untuk meningkatkan jualan dan perkhidmatan pelanggan serta mengukuhkan imej produknya di Tanah Air.
"Indonesia dengan penduduk lebih dari 240 juta jiwa merupakan salah satu negara dengan pertumbuhan tercepat di dunia. Seiring pesatnya perkembangan teknologi komputer, permintaan pasaran akan printer dan imaging device seperti pencetak dan Multi-Function Centres (MFCS) juga automatik akan meningkat. Sehingga, diharapkan pasaran Indonesia menyumbang terhadap pertumbuhan revenue kumpulan Brother, "jelasnya.
Sejak mula masuk ke pasar Indonesia sejak 2009, Brother Indonesia sekurang-kurangnya sudah membina 38 service point di 20 bandar besar di seluruh Malaysia dan syarikat menyatakan akan terus menambah service point mengikut permintaan pasaran.
Sementara itu, Representative Director and Senior Managing Executive Officer Brother Industries, Ltd, Yuji Furukawa menjelaskan keuntungan bersih syarikat Brother Industreis secara keseluruhan di seluruh dunia tahun 2010 mencapai angka 502,6 bilion yen.
Furukawa memaparkan hingga April 2011, Brother telah mempunyai 16 kemudahan kilang dengan lokasi terbanyak di Asia, seperti Malaysia dan Taiwan.
Tahun 2015 Brother Industries memang berupaya menguasai pasaran dunia khususnya di Asia. Menurut Furukawa, syarikat tengah melakukan pengembangan perniagaan secara cepat di negara-negara membangun, khususnya Indonesia dan menjadi salah satu pemain global.
"Kami berharap menjadi leading brand untuk produk Mono laser MFC di dunia," tutup Furukawa.
sumber: Okezone
0 comments:
Posting Komentar
Catatan: Hanya anggota dari blog ini yang dapat mengirim komentar.